|
|
日期 |
|
|
VC,
你好!
18個月能說數個單字,多是慢了少許。 你感覺他是在進步中,還是停滯不前?
如果他已經能運用他現在識講的說話,就更好。
你要仔仔先說話,才給他所需,原則是正確的。
如果你要求他說的,是他已能說的字,如包包,你可多鼓勵他說出才給他。
相反,你未聽過他說的,其實可以較寬鬆,讓他示意要求,例如伸手要,或是點頭,留心聽你說出物件名稱,已很合理。 孩子需要時間吸收。
但我不贊成他發脾氣,如大叫,你就將他所要求的給他, 這很容易鼓勵了他的壞行為。
至於孩子的語言發展問題,與他腦部發展的關係,在這階段,很難確定。 就算是手指之前的問題,我相信也未能透過顯影等檢查看到腦部是否有問題。 再者,手指問題已解決,那是否腦部已追及發展步伐哩? 也很難找到答案。
有些孩子,確實是有整體發展遲緩的問題,也有孩子是因其他病症以至語言遲緩,例如自閉症,也有些只是語言方面的障礙。
我想,最關心的並不是成因,而是解決的方法。
母嬰健康院建議多跟孩子溝通,確實是好方法。 但怎樣跟孩子溝通,技巧是怎樣的。 你孩子的個別需要是什麼,最好還是找言語治療師幫忙。
評估是否太早? 評估只是要找出孩子現在能力的基線,加以提昇,沒有說是太早的。 只要你關心,想知多一點,就不如找言語治療是作診斷。
如果你很放心,可以等3至四個月後再看看請況。如果追及能力,當然開心。但如果還是慢了,就請不要遲疑。 溝通訓練,永遠是早一點開始好。
言語治療師有他們的專業守則,如果孩子無密集訓練的需要,我相信他們他會中肯的跟你討論。
無需擔心,通過溝通訓練,兒童多會大躍進。
|
日期 |
|
|
|
Hello… 你好!我仔仔佢剛18個月大,只識講車車, 波波, bubble, apple, 爸爸, bus, 巴士,green (但講唔正), 包包, monmon…
仔仔1-2個月前會講byebye (我聽過3-4次), &佢知道點解, 但依家好耐唔係講,係咪會唔記得ka??
健康院話合格, 叫我地stimulate佢講多野就得… 但佢唔係follow我地講野, 我話叫mama我至俾餅佢, 佢就唔要or叫…
我係working mon, 平時多數同佢講廣東話;主力係工人湊佢, 工人講英文﹐所以我同工人講英文;爺爺1星期見佢3個下午, 講福建話 (因佢廣東話唔得)。
我平時放工有同佢講故事, 有中有英,但有時講廣東話故事時, 仔仔會要我講英文
佢理解力冇問題, 因為我係佢耳邊講, 唔用手勢佢都會明白, 佢會俾反應or立即去做, 廣東話、英文佢都明。
佢曾因兩隻手指公屈埋&太軟, 被轉介去做physiotherapy, 由4個多月做到10個多月, 依家都ok, 唔使再做. 但當時個物理治療師話佢手指公係under-developed, 因為腦部控制手指公同語言的區域很近, 所以可能語言發展都會唔好, 佢都曾經見過依d cases. 叫我地monitor住…..所以我好驚俾佢講中… 請問係咪真係會有依d cases?????
請問我仔仔係咪好delay呀?係咪要即刻做評估?
請問點可以幫佢同引佢嘗試跟我地講野?佢成日指住d野叫我講個名佢知, 我當然照做, 但叫佢講佢就唔肯.。
|
日期 |
|
|
|
mc你好!
很高興小朋友返Playgroup後說話多了。你提到小朋友自言自語,他自言自語的話是一些沒意思的BB話還是一些有溝通動機的說話呢?此外,他能清楚地說媽媽但不能說爸爸,這可能是小朋友的語言方面或是語音控制的問題。你的小朋友應還在牙牙學語階段,他可能未能掌握不同的語音,所以未能清晰說話。但我較關心小朋友的溝通動機問題。他怎樣表達自己的需要或要求?透過手勢表示還是拉你的手去拿東西?若你不能理解他的意思,會否引發他的情緒或引申到行為問題的出現?
你可以多和他在遊戲時描述自己的行為,例如︰「切蘋果。」/「BB食。」,讓他能模仿你的說話。
若小朋友果真未能有效地表達需要,需儘快找言語治療師作評估及治療,以免加劇小朋友的情緒及行為問題。
歡迎你來電詢問具體方法或安排評估時間。
|
日期 |
|
|
|
馮姑娘:
好多謝你的回覆,我BB最近返完playgroup之後返屋企好似多講,但大部份都係BB話自言自語(之前好小講),但我成日教佢叫爸爸但係佢都係發音做媽媽!致於佢聽得明好多,例如:我叫佢叫爸爸起身,佢都明會就去拍門叫爸爸..叫佢錫人佢又識等等,理解能力應該都Ok,只係唔係太識得表達講意思!
我想問我應該同佢做咩練習同埋要唔要做測試呢?謝謝!!
|
日期 |
|
|
|
mc你好!
17個月的小朋友應能說出數十個單字及理解日常物件(如波波﹑車車)
及動作(如食﹑飲﹑踢)的名稱,一些簡單的指令(如攞杯杯﹑食mummum)他也應能跟從。
Mc你應留意小朋友是否真能理解物件名稱和指令,還是因為有環境或手勢提示。
此外,小朋友除了媽媽外還能發出什麼聲音呢?除了他合著嘴示意別人拿東西,他能否用手勢表達需要呢?
小朋友學懂說話前應先掌握語前技巧,例如模仿動作和聲音,可先與小朋友多活動脷仔及咀唇(如模仿獅子張大口及發出「wa」的聲音)。家長可以教導小朋友以手勢協助口語溝通(如張開手掌作要求食物或指向所需物件),建立小朋友的溝通動機。
如發覺小朋友的發展仍未如理想,應儘快約見言語治療師作語言評估。
|
日期 |
|
|
|
mc你好!
17個月的小朋友應能說出數十個單字及理解日常物件(如波波﹑車車)
及動作(如食﹑飲﹑踢)的名稱,一些簡單的指令(如攞杯杯﹑食mummum)他也應能跟從。
Mc你應留意小朋友是否真能理解物件名稱和指令,還是因為有環境或手勢提示。
此外,小朋友除了媽媽外還能發出什麼聲音呢?除了他合著嘴示意別人拿東西,他能否用手勢表達需要呢?
小朋友學懂說話前應先掌握語前技巧,例如模仿動作和聲音,可先與小朋友多活動脷仔及咀唇(如模仿獅子張大口及發出「wa」的聲音)。家長可以教導小朋友以手勢協助口語溝通(如張開手掌作要求食物或指向所需物件),建立小朋友的溝通動機。
|
日期 |
|
|
|
你好!我BB現在17個月,但佢一直都唔肯講,只可以用食物引佢佢就會叫媽媽發音(但佢應該唔知係叫我名),其他說話如爸爸,婆婆..就唔肯講,但平時叫佢做指令佢都明白識做,例如:拍手,飛吻等,但佢就好小講BB話只會合埋口叫(唔聲),示意叫我物件比佢!
平日由印尼工人照顧BB多(工人講廣東話)我都係同BB講廣東話!
我現在好擔心!請問我以家需唔需要同佢做測試同埋有無咩活動對佢有幫助呀!現在剛報playgroup一星期兩天每次一小時夠唔夠呢!
|
日期 |
|
christine ching (speech therapist)
|
Dear Blam,
For a child of the age at 23 months, he should be able to start to emerge some 2-element utterances i.e. BB eat, watch TV, drink Milk...etc.
From your description, your son is a bit delay in development but that should not be serious.
You may try to increase the language input by saying some 2-element utterances to describe what he is doing; and you may also expand his single word utterances; sometimes, you may prompt him to say the first single word and then elicit the second word (i.e. BB: "drink", mammy: drink what? (point to the milk bottle and say milk), BB: Milk, Mammy: drink milk)
You may use the above methods and see whether he has improvement in this month. Or else, welcome to call us for further discussion and suggestions.
christine CHING
|
日期 |
|
|
|
Dear Blam,
23個月大的孩子,應該開始能組合一些兩元素詞組,若你的仔仔懂得最少也有40-50個單字,他的情況不算太遲緩!
你可多在家嘗試觀察他的活動,多作短句描述,平時他以單字表達時,你可為他作詞組延長;又或是先提示第一個字,再誘導第二個字(如: BB:飲, mammy:飲咩? (point to water and say the word for cueings), BB: 水, mammy: 飲水!)
試試以上方法,若情況在1-2個月後未見改善,可向言語治療師尋求協助!
姑娘
|
日期 |
|
|
|
姑娘, 你好:
我仔仔現在剛剛踏入23個月, 但他只會說一些單字同bb話,
不過, 就懂得有很多單字, 最少也有4/50個,
而且最近非常喜歡講bb話, 但就是不願意講句子,
而他的理解能力也沒有問題,
我應該再等多一些時間定要見言語治療師?
|
|