語言遲緩
日期
2008-06-19

謝姑娘

VC,
你好!
18個月能說數個單字,多是慢了少許。 你感覺他是在進步中,還是停滯不前?
如果他已經能運用他現在識講的說話,就更好。

你要仔仔先說話,才給他所需,原則是正確的。
如果你要求他說的,是他已能說的字,如包包,你可多鼓勵他說出才給他。
相反,你未聽過他說的,其實可以較寬鬆,讓他示意要求,例如伸手要,或是點頭,留心聽你說出物件名稱,已很合理。 孩子需要時間吸收。
但我不贊成他發脾氣,如大叫,你就將他所要求的給他, 這很容易鼓勵了他的壞行為。
至於孩子的語言發展問題,與他腦部發展的關係,在這階段,很難確定。 就算是手指之前的問題,我相信也未能透過顯影等檢查看到腦部是否有問題。 再者,手指問題已解決,那是否腦部已追及發展步伐哩? 也很難找到答案。
有些孩子,確實是有整體發展遲緩的問題,也有孩子是因其他病症以至語言遲緩,例如自閉症,也有些只是語言方面的障礙。

我想,最關心的並不是成因,而是解決的方法。
母嬰健康院建議多跟孩子溝通,確實是好方法。 但怎樣跟孩子溝通,技巧是怎樣的。 你孩子的個別需要是什麼,最好還是找言語治療師幫忙。
評估是否太早? 評估只是要找出孩子現在能力的基線,加以提昇,沒有說是太早的。 只要你關心,想知多一點,就不如找言語治療是作診斷。

如果你很放心,可以等3至四個月後再看看請況。如果追及能力,當然開心。但如果還是慢了,就請不要遲疑。 溝通訓練,永遠是早一點開始好。

言語治療師有他們的專業守則,如果孩子無密集訓練的需要,我相信他們他會中肯的跟你討論。

無需擔心,通過溝通訓練,兒童多會大躍進。

日期
2008-06-07

VC

Hello… 你好!我仔仔佢剛18個月大,只識講車車, 波波, bubble, apple, 爸爸, bus, 巴士,green (但講唔正), 包包, monmon…
仔仔1-2個月前會講byebye (我聽過3-4次), &佢知道點解, 但依家好耐唔係講,係咪會唔記得ka??
健康院話合格, 叫我地stimulate佢講多野就得… 但佢唔係follow我地講野, 我話叫mama我至俾餅佢, 佢就唔要or叫…
我係working mon, 平時多數同佢講廣東話;主力係工人湊佢, 工人講英文﹐所以我同工人講英文;爺爺1星期見佢3個下午, 講福建話 (因佢廣東話唔得)。
我平時放工有同佢講故事, 有中有英,但有時講廣東話故事時, 仔仔會要我講英文
佢理解力冇問題, 因為我係佢耳邊講, 唔用手勢佢都會明白, 佢會俾反應or立即去做, 廣東話、英文佢都明。
佢曾因兩隻手指公屈埋&太軟, 被轉介去做physiotherapy, 由4個多月做到10個多月, 依家都ok, 唔使再做. 但當時個物理治療師話佢手指公係under-developed, 因為腦部控制手指公同語言的區域很近, 所以可能語言發展都會唔好, 佢都曾經見過依d cases. 叫我地monitor住…..所以我好驚俾佢講中… 請問係咪真係會有依d cases?????

請問我仔仔係咪好delay呀?係咪要即刻做評估?
請問點可以幫佢同引佢嘗試跟我地講野?佢成日指住d野叫我講個名佢知, 我當然照做, 但叫佢講佢就唔肯.。


日期
2008-05-24

馮姑娘

mc你好!
很高興小朋友返Playgroup後說話多了。你提到小朋友自言自語,他自言自語的話是一些沒意思的BB話還是一些有溝通動機的說話呢?此外,他能清楚地說媽媽但不能說爸爸,這可能是小朋友的語言方面或是語音控制的問題。你的小朋友應還在牙牙學語階段,他可能未能掌握不同的語音,所以未能清晰說話。但我較關心小朋友的溝通動機問題。他怎樣表達自己的需要或要求?透過手勢表示還是拉你的手去拿東西?若你不能理解他的意思,會否引發他的情緒或引申到行為問題的出現?
你可以多和他在遊戲時描述自己的行為,例如︰「切蘋果。」/「BB食。」,讓他能模仿你的說話。
若小朋友果真未能有效地表達需要,需儘快找言語治療師作評估及治療,以免加劇小朋友的情緒及行為問題。
歡迎你來電詢問具體方法或安排評估時間。


日期
2008-05-18

mc

馮姑娘:

好多謝你的回覆,我BB最近返完playgroup之後返屋企好似多講,但大部份都係BB話自言自語(之前好小講),但我成日教佢叫爸爸但係佢都係發音做媽媽!致於佢聽得明好多,例如:我叫佢叫爸爸起身,佢都明會就去拍門叫爸爸..叫佢錫人佢又識等等,理解能力應該都Ok,只係唔係太識得表達講意思!
我想問我應該同佢做咩練習同埋要唔要做測試呢?謝謝!!

日期
2008-05-14

馮姑娘

mc你好!
17個月的小朋友應能說出數十個單字及理解日常物件(如波波﹑車車)
及動作(如食﹑飲﹑踢)的名稱,一些簡單的指令(如攞杯杯﹑食mummum)他也應能跟從。
Mc你應留意小朋友是否真能理解物件名稱和指令,還是因為有環境或手勢提示。
此外,小朋友除了媽媽外還能發出什麼聲音呢?除了他合著嘴示意別人拿東西,他能否用手勢表達需要呢?
小朋友學懂說話前應先掌握語前技巧,例如模仿動作和聲音,可先與小朋友多活動脷仔及咀唇(如模仿獅子張大口及發出「wa」的聲音)。家長可以教導小朋友以手勢協助口語溝通(如張開手掌作要求食物或指向所需物件),建立小朋友的溝通動機。
如發覺小朋友的發展仍未如理想,應儘快約見言語治療師作語言評估。


日期
2008-05-14

馮姑娘

mc你好!
17個月的小朋友應能說出數十個單字及理解日常物件(如波波﹑車車)
及動作(如食﹑飲﹑踢)的名稱,一些簡單的指令(如攞杯杯﹑食mummum)他也應能跟從。
Mc你應留意小朋友是否真能理解物件名稱和指令,還是因為有環境或手勢提示。
此外,小朋友除了媽媽外還能發出什麼聲音呢?除了他合著嘴示意別人拿東西,他能否用手勢表達需要呢?
小朋友學懂說話前應先掌握語前技巧,例如模仿動作和聲音,可先與小朋友多活動脷仔及咀唇(如模仿獅子張大口及發出「wa」的聲音)。家長可以教導小朋友以手勢協助口語溝通(如張開手掌作要求食物或指向所需物件),建立小朋友的溝通動機。


日期
2008-05-11

mc

你好!我BB現在17個月,但佢一直都唔肯講,只可以用食物引佢佢就會叫媽媽發音(但佢應該唔知係叫我名),其他說話如爸爸,婆婆..就唔肯講,但平時叫佢做指令佢都明白識做,例如:拍手,飛吻等,但佢就好小講BB話只會合埋口叫(唔聲),示意叫我物件比佢!
平日由印尼工人照顧BB多(工人講廣東話)我都係同BB講廣東話!
我現在好擔心!請問我以家需唔需要同佢做測試同埋有無咩活動對佢有幫助呀!現在剛報playgroup一星期兩天每次一小時夠唔夠呢!

日期
2008-04-22

christine ching (speech therapist)

Dear Blam,
For a child of the age at 23 months, he should be able to start to emerge some 2-element utterances i.e. BB eat, watch TV, drink Milk...etc.
From your description, your son is a bit delay in development but that should not be serious.
You may try to increase the language input by saying some 2-element utterances to describe what he is doing; and you may also expand his single word utterances; sometimes, you may prompt him to say the first single word and then elicit the second word (i.e. BB: "drink", mammy: drink what? (point to the milk bottle and say milk), BB: Milk, Mammy: drink milk)
You may use the above methods and see whether he has improvement in this month. Or else, welcome to call us for further discussion and suggestions.
christine CHING

日期
2008-04-22

程姑娘

Dear Blam,
23個月大的孩子,應該開始能組合一些兩元素詞組,若你的仔仔懂得最少也有40-50個單字,他的情況不算太遲緩!
你可多在家嘗試觀察他的活動,多作短句描述,平時他以單字表達時,你可為他作詞組延長;又或是先提示第一個字,再誘導第二個字(如: BB:飲, mammy:飲咩? (point to water and say the word for cueings), BB: 水, mammy: 飲水!)
試試以上方法,若情況在1-2個月後未見改善,可向言語治療師尋求協助!
姑娘

日期
2008-04-17
姑娘, 你好:

我仔仔現在剛剛踏入23個月, 但他只會說一些單字同bb話,
不過, 就懂得有很多單字, 最少也有4/50個,
而且最近非常喜歡講bb話, 但就是不願意講句子,
而他的理解能力也沒有問題,
我應該再等多一些時間定要見言語治療師?

上一頁 1234 下一頁
 
名字:
電郵地址:
回覆內容:
驗證碼: